בשבוע הבא: המקטע הצפוני ששופץ בכביש המנהרות – יפתח

בנצי לייזרוביץ No Comments on בשבוע הבא: המקטע הצפוני ששופץ בכביש המנהרות – יפתח

בשבוע הבא עתיד להיפתח לתנועה המקטע הצפוני בפרויקט הכפלת הנתיבים בכביש המנהרות (60). מדובר במקטע שאורכו כ-1.5 ק"מ, המהווה חלק חשוב משער הכניסה החדש של עיר הבירה ומהווה את עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר ויישובי הסביבה

צילום: שי שחר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המקטע הצפוני בפרויקט הכפלת הנתיבים בכביש המנהרות (60) עתיד להיפתח בשבוע הבא. מדובר במקטע שאורכו כ-1.5 ק"מ, המהווה חלק חשוב משער הכניסה החדש של עיר הבירה ומהווה את עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר ויישובי הסביבה. העבודות בפרוייקט כולו צפויות להסתיים במהלך שנת 2024, שנה לפני התכנון המקורי.

במקטע הצפוני הוקם גשר באורך של 360 מטר ומנהרה חדשה באורך של 270 מטר. לצד המנהרות הקיימות, נוספו שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן נוסף נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ייחודי, המתחלף בהתאם לשעות העומס, כך שבשעות הבוקר הוא ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי. הנת"צ ייפתח עם השלמת הפרויקט כולו.

העבודות בפרויקט כללו גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.

הפרויקט הובל ע"י עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה המקצועי של חברת מוריה.

רק לאחרונה זכה המיזם המיוחד כולו בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה – פרס שהוענק לחברת מוריה בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנערך באקספו תל אביב.



0 תגובות